Intaro.nl
Image default
Bedrijven

3 Voordelen van een digitale VOG aanvraag

Als u ziet dat uw medewerker niet in de Basisregistratie Personen voorkomt, of als hij of zij geen vaste woonplaats heeft, dan moet de VOG rechtstreeks worden aangevraagd bij Justis. De mogelijkheid van digitaal VOG aanvragen is niet bij iedereen bekend. Maar dat kan dus wel. Hieronder zullen de voordelen van digitaal VOG aanvragen worden besproken. 

Zonder afspraak

Het aanvragen van een VOG begint normaliter met het inplannen van een afspraak voor een moment waarop je kan langskomen om je aanvraag in te dienen of je VOG op te halen. Als je dit digitaal doet, hoef je dit niet te doen en hoef je niet te schuiven in je agenda. 

Meer service, hetzelfde bedrag

Bij digitaal VOG aanvragen zou je misschien bedenken dat dit extra geld zou kosten, maar dat is niet zo. Zo betaal je hetzelfde bedrag als bij de gemeente, alleen hoef je niet te kampen met gedoe daaromheen. 

Geen reistijd

Als je dus niet naar de gemeente hoeft, omdat je online je VOG aanvraagt, bespaar je dus de tijd om naar de gemeente te komen. Daarnaast hoef je dan ook geen parkeerplaats te zoeken en parkeerkosten te betalen. Benzinekosten blijven ook achterwege. Je hoeft ook niet in de rij te staan. Zo kun je thuis van de bank zonder enkele moeite je VOG aanvragen. 

Klantenservice

Omdat niet iedereen bekend is met digitaal VOG aanvragen, staan de medewerkers klaar om alle vragen te beantwoorden. De cyber security en privacy staan centraal, want hier wil je geen enkel risico mee lopen. 

Stappen van digitaal VOG aanvragen

Het proces van digitaal een VOG aanvragen start de werkgever: deze zet de online VOG- aanvraag voor de werknemer klaar. Hierna gaat er een e-mail naar de werknemer waarvan u de VOG wilt hebben. De werknemer hoeft daarna alleen maar de gegevens te controleren en de VOG-aanvraag online te betalen.